Набедени патриоти помпат рейтинг с пореден ялов законопроект

Напоследък в политиката е все по-забавно, като изключим, че това са скъпо платени с бюджетни средства чиновници, въоражени с много привилегии и законодателна инициатива. Писането на закони не лесен процес, и изисква много познания и най вече доста мисловен процес. Гледайки законотворческата /не/мощ на групата на Набедени патриоти, това все повече прилича на детска игра на децата от първа "б" група, които с новата си беля целят да прикрият старата. Важно е да се отбележи, че и законотворческите напъни на останалите парламентарни театрални трупи не се отличава много от тази на самодейците от Набедени патриоти. Така пред обществото симулират активност, като откловяват вниманието му да им иска отчет и държи сметка за безобразията им.  Тук някъде може би някои от вас ще се сетят, че би трябвало да има нещо като медии, дето да задават неудобни за политиците и важни за обществото въпроси. Само, че медиите отдавна са се превърнали в ПР отдели на силните на деня и на ноща разбира се. Но, нека се върнем към хипер активните Набедени патриоти и тяхната законотворческа самодейност. Спомняте ли с какъв възторг и в името на майка България в противоречие на конституцията "задължиха" всички граждани да гласуват, а след това отново в името на майка България ходиха с рекламна цел да блъскат като истински мъже бабички искащи да изпълнят точно техните законови промени. Забравихте нали ? Те на това разчитат, а и /не/свободните медии не им го припомнят, че даже и Цацаратурата не се занимава с тях. Точно тези юнаци, отново експресно и отново както винаги в името ва майка България ще промеменят Закона за енергениката.
Какви са кръпките "Гинка от Пазарджик" в Закона за енергетиката ?
§ 1 В чл. 21, ал. 1 се създавя т. 23 а 
32 а разрешава действия по разпореждане с дялове и акции представляващи повече от 20 на сто от капитала на търговски дружества, които осъществяват лицензионна дейност по пренос и разпределение на електрическа, топлинна енергия или газ, с оглед гарантиране сигурността на доставките, защита на нациовалната сигурност и обществения ред
§ 2 В чл. 55, ал. 2 в края на изречението се поставя запетая и се добавя изразът "както в случай на разпореждане с дялове или акции на дружеството без изискуемото разрешение по чл. 2, ал.1 т. 23 а".

"Мотивите" към промените могат да разплачат от смях дори хората без минимална правна култура.

- Законопректа цели запълване на съществуваща празнота в Закона за енергетиката ......
- Предложения текст на новосъздадената т. 23 а, в чл. 21, ал. 1, се обосновава на нововъзникнали обстоятелства, във връзка с действия по разпореждане с капитал на търговско дружество ....
- От съществено значение е дружеството-купувач да бъде стратегически инвеститор
- Разпоредбата е необходима за защита на българския интерес, националната сигурност и обществен ред
Малка част от въпросите, които свободните и обекнивни медии като че ли пропуснаха да зададат
КОЙ и защо е допуснал тези застрашаващи националната сигурност пропуски ?
Какви последствия ще има за тези хора и какви постове заемат в администрацията днес ?
Колко са извънредните поправки на закони, и какви са постигнатите /д/ефекти спрямо очакванията от тях ?
-Какво се разбира под стратегически иввеститор, и защо до сега многобройните експерти, комисии, депутати и други административни капацитети не са се досетили, че такива активи и услуги не бива да попадат в хора без опит, капацитет и ясни източници на финансиране ?
След обоснованото предположение, сериозна правна тежест за претупването на законодателния процес имат текстове като: се обосновава на нововъзникнали обстоятелства;Разпоредбата е необходима за защита на българския интерес, националната сигурност и обществен ред. На мен това по скоро ми прилича на липса на обективни и убедителни аргументи.  
Страно е, че в раздел пет Въздействие върху нормативната база има следния алогичен текст - Законопроектът не предвижда промяна на други нормативни актове освен в Закона за енергетиката.
Аре стига бе!!!
Вие сериозно ли го мислите това ????
Дори шефа на КЕВР събра смелост и заяви публично - промените са ялови. "В закона трябва да има критерии, по които да отказваме или даваме разрешение за сделка, а не да ни се даде субективно право да преяждаме с власт," Иван Иванов коментира, че КЕВР няма капацитета да се произнася върху произхода на средствата за сделката и досието за дружеството - купувач, нито да разследва дали в миналото от него са извършвани злоупотреби или действия, хвърлящи съмнения. Освен това подобна промяна би означавала КЕВР да провери всички кандидати, подали оферти, което значително надхвърля възможностите й. 
Страшното на което не се обръща сериозно внимание е, че тези самодейци искат да променят и Наказателния кодекс в частта за неизбежната самоотбрана. От горните два примера е видно, че тези хора са доста опасни за обществото със своята активна и безнаказана неграмотност. 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Нагъл, по-нагъл, най-нагъл, Бай Ганьо, Бай Ганьо Суджука

Владислав Горанов блести с експертна логика, а Владимир Владимиров с истина

Извратеняците в политиката и Парламента